Ændring i brug af fælleslokalet grundet COVID-19

Grundet COVID-19 er fælleslokalets brug begrænset de næste par måender.

Kort sagt er følgende regler nu gældende:

  • Festen i fælleslokalet skal slutte kl 22.
  • Der må max opholde sig 10 personer i fælleslokalet på samme tid.
  • Passende forholdsregler skal tages ved brug af fælleslokalet så som mundbind, afstand og god hygiene.

Læs mere i nedenstående skriv fra AAB:

Nye initiativer i forbindelse med corona 
Regeringen fremlagde på et pressemøde fredag den. 18. september skærpede restriktioner grundet det stigende corona-smittetryk i Danmark. Boligforeningen AAB finder det på den baggrund nødvendigt at indføre yderligere regler og initiativer.

Fest- og beboerlokaler begrænses til kl. 22.00
I denne tid, hvor der konstateres et stigende smittetal, opfordres alle til at undgå unødige sociale arrangementer i vores festlokale, beboerlokaler og klubber. Det er en opfordring, som mange har taget til sig, men som i nogle tilfælde både er svært at efterleve, og i nogle tilfælde forbundet med store omkostninger.

Som det ser ud nu, er det stadig muligt at gøre brug af AAB’s fest- og beboerlokaler, men det er lige nu særligt vigtigt at overholde myndighedernes regler og retningslinjer. Blandet andet bør man være særligt opmærksom på begrænsninger i antal forsamlede, afstandskrav, mm. Se myndighedernes anbefalinger her: www.sst.dk/da/corona/faq

På linje med regeringens krav om nedlukning af barer- og restaurationer, henstiller vi til, at alle arrangementer, der afholdes i AAB’s fest- og beboerlokaler, er afviklet senest kl. 22.00.
Det er vigtigt at pointere, at det ikke er en bestyrelses- eller funktionæropgave at lukke fester. Skulle det ske, at en fest ikke overholder myndighedernes restriktioner, er det politiets opgave at lukke festen.